Zákazník pro konkrétní segment svých koncových zákazníků používá objednávkové formuláře vytištěné v časopisech. Jejich sběr a nasledný přepis do strukturované podoby byl prováděn ručně, s občasnými výkyvy v kvalitě přepisu.
Zefektivnění práce s objednávkovými formuláři

Země klientaČeská republika
- Typ klientaMalý nebo střední podnik
- OdvětvíMaloobchod a e-commerce
- Oblast nasazeníAutomatizace provozu a procesů, Marketing, prodej a zapojení zákazníků, Zákaznická podpora a zkušenost
- AI technologiePočítačové vidění a video analýza, Strojové učení
- Přínos pro byznysEfektivita provozu a úspory nákladů, Produktivita a podpora zaměstnanců
- Typ datStrukturovaná tabulková data
- Model dodáníZakázkový vývoj
- NasazeníCloudové řešení
- Klíčové schopnostiRozpoznávání, klasifikace a tracking
- Fáze projektuŠkálování / rozšířená implementace
Popis řešení
Obchodní problém
Řešení
Proces přepisu jsme automatizovali pomocí Azure AI Document intelligence. Model je natrénován na několik typů používaných formulářů a umožňuje přidání dalších. Automatizována je forma skenování, sběru a rozpoznávání textu. Vše probíhá v předem nastaveném čase.
Hlavní uživatelé řešení
zákaznický servis
Časový rámec projektu (měsíce)
6
Použité technologie
Microsoft Azure AI Document intelligence
Dodatečné služby
- AI strategie a roadmapa
- Identifikace a prioritizace vhodných use‑casů
- Sběr a předzpracování dat
Použití osobních údajů / regulovaných dat
Implementace
Vlastník projektu na straně klienta
Vedoucí IT / dat / technologií
Participace na straně klienta
- Business / Product Owner
- Doménoví / procesní odborníci
- Data & ML specialisté
- Softwarové & datové inženýrství / IT Ops
Forma zapojení dodavatele
Společná implementace s klientem
Provoz a údržba
Provozní model
Řešení je nasazeno v Azure a nevyžaduje specifickou údržbu. Běžná údržba je prováděna IT oddělením.
Potřebné kompetence na straně klienta
Zákaznický servis shromažďuje došlé objednávky a začíná celý proces naskenováním.
Další zdroje nebo infrastruktura
pouze Azure prostředí
Dopad a výsledky
Kvalitativní přínosy
Odpadla veškerá práce spojená s ručním přepisováním textu
Poučení a doporučení
Klíčové faktory úspěchu
Důležitá bylo velmi dobrá znalost celého manuálního procesu, spíše než složitá konstrukce technického řešení.
Doporučení pro ostatní
Doporučil bych spíše se zaměřit na zadání, byznysový přínos, než se snažit najít využití nějaké moderní technologie

- Společnostintecs data
- KontaktRadim Hampel
- Emailradim.hampel@intecs.cz
- Webhttps://www.intecs.cz
- AdresaŠumavská 524/31, 602 00 Brno